Elérhetőségünk
5000 Szolnok,
Botár I. u. 4.
Telefonszám:
06 56 737 347
06 20 550 6252 (Gulyásné Éva)
E-mail cím: szolnok.efoesz@freemail.hu
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő – Péntek: 09:00 – 12:00
Szakmai beszámoló 2016
Mivel egyesületünk szolgáltató tevékenységet, legalábbis olyan szolgáltató tevékenységet mely bevételt vagy normatív támogatást eredményezne, nem végez, ezért közvetett eszközökkel tudjuk megvalósítani azokat a célokat, amiket magunk elé kitűztünk.
Tanfolyamok, tréningek, és tájékoztató előadások tartásával igyekszünk olyan tudásanyagot továbbadni, mely alapján már a tájékozottság előnyével tudják megoldani gondjaikat, problémáikat tagjaink és Őket ápoló és gondozó hozzátartozók.
Ingyenes gyógypedagógia tanácsadás, jogi tanácsadás és adóügyekkel kapcsolatos tanácsadás folyik. Igény szerinti óraszámban. Terveinknek megfelelően sikerült a gyógypedagógiai tanácsadásunkat a NEA szakmai pályázatán nyert támogatásnak köszönhetően úgy megvalósítani, ahogy szerettük volna.
A tanácsadást igénybe vevők száma kismértékben nő. Nehezen szánják rá magukat az emberek, hogy problémáikat szakemberrel beszéljék meg.
Ahhoz, hogy tájékozódni tudjanak tagjaink az Őket érdeklő és érintő kérdésekről, ebben az évben a gyógypedagógiai tanácsadást kiegészítjük, jogi, tb, és gyámügyi előadók jelenlétével, illetve megbízással felkértük Őket tanácsadásra, egy- egy alkalommal.
Segítséget nyújtunk jogszabályok, megismerésében, értelmezésében és alkalmazásában. Segítséget nyújtunk adóbevallások elkészítésében. Irodánkban letöltjük és segítünk kitölteni a mindennapokhoz szükséges nyomtatványokat, űrlapokat, igénylőlapokat.
Nagy hangsúlyt fordítunk az önérvényesítés és önkifejezés támogatására és segítésére. Ma már elmondhatjuk, hogy a megyei Intézményekben 4 önérvényesítő csoportot sikerült szerveznünk, akik folyamatosan “dolgoznak” munkájukat szakmailag és pénzügyileg is támogatjuk. Az önkifejezés és az önmegvalósítás önmagunk megismerése a mindennapi életünket teszi könnyebbé és szebbé.
A csoportok komoly szakmai munkát végeznek, és emelet az önkifejezés eszközeként színjátszással, néptánc és modern tánc elsajátításával és bemutatásával is foglalkoznak. Országos szinten is komoly sikereket könyvelhetnek el maguknak, ezért ezt a munkát is segítjük, csoportvezetők beiskolázásával, kellékek, segédanyagok és utazási költségek finanszírozásával. Ez a munka nagymértékben segíti az intézményekben a konfliktusok kialakulásának megoldását.
Évek óta, egész pontosan már 10 éve, hogy minden évben megrendezzük Családi Napunkat. Nagy létszámmal látogatott és nagyon kedvelt rendezvényünk, ugyan úgy, mint a mikulás délután és diszkó.
Ebben az évben július 16.-án rendeztük meg. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk ebben az évben, ezért az előző nap mindent át kellett szervezni, hogy az egész napos eső és nagyon hideg időjárás ellenére meg tudjuk tartani, és a megszokott jókedvvel töltsük el a napot.
Szerencsénkre a Liget Otthon rendelkezésünkre bocsájtotta szinte az egész intézmény területét, így kényelmesen elfértünk, és elfértek a csapatversenyekhez kialakított területek is.
Délelőtt „csapatversenyek”, majd eredményhirdetés, ebéd és diszkó volt a program.
Az ebéd az idén is általunk főzött palócleves volt, amit alma és sütemény egészített ki.
Eredményként könyveljük el, hogy programjaink már évek óta fenntarthatóak, vagyis nagy az érdeklődés, igény rájuk, és eddig még anyagi forrást is tudtunk előteremteni ezek segítésére.
Nagyon jó kapcsolat alakult ki az évek alatt a megyében működő intézményekkel, így tagságukra számíthatunk a rendezvényeken és az intézmények is számíthatnak segítségünkre úgy szakmailag, mint anyagilag.
Jó hangulatú, bensőséges családias ünnepséget tudtunk rendezni Szervezetünk és Egyesületünk fennállásának és működésének 35. évfordulója alkalmából. Az ÉFOÉSZ szellemiségét elfogadó azért dolgozó kollégákat és a kezdetektől fogva velünk lévő segítőket köszönthettünk. Erre az alkalomra emléklapot terveztettünk a Ritter nyomdával, aki nagyon szép kivitelben el is készítette azt időre.
Ezen kívül ajándékkosarakat és virágokat kaptak az Intézmények vezetői, a köztünk lévő alapító tagok, elnök asszonyunk, a titkárunk, az elnökség és a felügyelőbizottság tagjai is.
Szövetségünk elnök asszonya Gyene Piroska is szakított időt arra, hogy részt vegyen a rendezvényünkön, amit ezúton is megköszönünk.
Az Egyesületünk létének, szakmai munkájának alapvető feltétele egy mindenki számára naponta elérhető iroda, illetve egy fő aki a munkát koordinálja, szervezi, fogadja a telefonokat illetve a személyes ügyfeleket.
Az iroda fenntartásának és zavartalan működésének költségei elég tetemesek.
Az előírt szabályok és jogszabályok betartásával ebben az évben is szeretnénk a pénzügyi és szakmai munkánkat az irodában végezni, illetve az iroda ad otthont a tanácsadó napokhoz is.